W najnowszym numerze miesięcznika „W drodze” o antykoncepcji, zaufaniu i naszych problemach z językiem polskim.
Pigułka antykoncepcyjna bywa nazywana jednym z najważniejszych wynalazków XX wieku. Nie ulega wątpliwości, że zrewolucjonizowała życie codziennie milionów kobiet i ich rodzin. Czy była to zmiana na lepsze? 50 lat po publikacji kontrowersyjnej encykliki Pawła VI, Humane Vitae redakcja dominikańskiego miesięcznika zastanawia się, dlaczego Kościół sprzeciwia się sztucznej regulacji poczęć. Czy nie należy dziś zmodyfikować tego nauczania? A może wprost przeciwnie, dopiero teraz dorośliśmy do przyjęcia wymagającej etyki małżeńskiej błogosławionego papieża?
Siostra Barbara Chyrowicz analizuje głosy krytyków encykliki i tłumaczy, dlaczego jej argumentacja pozostaje dla większości katolików niezrozumiała. Prof. Mary Eberstadt opisuje świat po pigułce. Pokazuje, że wbrew zwolennikom antykoncepcji w latach 60., naszej cywilizacji nie grozi przeludnienie, ale epidemia samotności. Z rozmowy z Marianne Durano dowiemy się, dlaczego francuskie feministki walczą dziś z antykoncepcją oraz co ma wspólnego ochrona pingwinów z wizytą u ginekologa. Salwatorianin Jarosław Merecki przybliża nauczanie Jana Pawła II o miłości małżeńskiej, zaś Małgorzata Wałejko zastanawia się, ile dzieci powinna liczyć katolicka rodzina.
W drugiej części lipcowego „W drodze” przeczytamy trzy teksty poświęcone zaufaniu. Jezuita Stanisław Morgalla pisze, dlaczego tak trudno nam zaufać drugiemu człowiekowi. Dominikanin Wojciech Surówka odpowiada na pytanie, czy wiara ma polegać na bezwarunkowym i ślepym ufaniu Bożym natchnieniom. Socjolog Maria Rogaczewska rozważa, skąd w polskim społeczeństwie tyle nieufności i podejrzliwości.
Numer otwiera rozmowa z Michałem Rusinkiem o tym, czym grzeszy język kościelny. Ponadto Tomasz Gałuszka OP o kobietach-spowiednikach w średniowiecznym Krakowie, zaś Mateusz Przanowski OP fałszywych prorokach. Poza tym jak zwykle felietony, recenzje i komentarze do niedzielnych czytań.
Miesięcznik „W drodze” można nabyć w wersji papierowej w klasztorach dominikańskich i salonach prasowych, natomiast w wersji elektronicznej m.in. w Kindle Store czy i Tunes.